Czy implanty dentystyczne są sprawdzoną formą terapii?
Pomimo, że implantologia stomatologiczna jest stosunkowo młodą gałęzią medycyny, uznaje się ją za dobrze udokumentowaną i potwierdzoną naukowo dziedzinę.

Czy wprowadzenie do organizmu implantów jest bezpieczne?
Tak, implanty dentystyczne wykonywane są z tytanu, materiału który traktowany jest przez organizm ludzki jak własna tkanka. W literaturze fachowej istnieją pojedyncze, bardzo sporadyczne przypadki wystąpienia reakcji uczuleniowej na tytan bądź jego związki.

Czy technika wszczepiania implantów zawsze zapewnia sukces terapeutyczny?
Jak każda inna procedura medyczna, zabieg wszczepiania implantów może się nie powieść. Jednak w porównaniu do innych zabiegów medycznych, implantacja stomatologiczna jest bardzo przewidywalną techniką. Jak pokazują badania naukowe, szanse na pomyślne zakończenie leczenia z wykorzystaniem implantów dentystycznych wynosi ponad 90%.

Czy przed zabiegiem wszczepienia implantu lekarz może określić jakiem mam szanse na przyjęcie wszczepu?
Powodzenie samego zabiegu jak i okres przetrwania implantu w jamie ustnej są niemożliwe do przewidywania w pojedynczym przypadku. Prognozowanie jest oparte na danych statystycznych.

Czy zaawansowany wiek jest ograniczeniem wszczepiania implantów?
Nie. Jeśli warunki zdrowotne, ilość i jakość kości pozwalają na przeprowadzenie zabiegu implantacji, podeszły wiek nie jest przeciwwskazaniem.

Czy palenie papierosów jest przeciwwskazaniem do wszczepienia implantów?
Palenie nie jest przeciwwskazaniem do zabiegu, jednak stanowi dodatkowy czynnik ryzyka odrzucenia implantu.

Czy zabieg wszczepienia implantu jest bolesny?
Nie, każdy zabieg wykonywany jest w znieczuleniu i nie jest bolesny. Pacjent może odczuwać pewien dyskomfort po ustąpieniu znieczulenia, jednak można go skutecznie ograniczyć stosując środki przeciwbólowe.

Kiedy będę mógł powrócić do pracy po zabiegu implantacji?
W większości przypadków można wrócić do pracy na drugi dzień po zabiegu. Jednak pewne uwarunkowania chirurgiczne mogą zmienić tę sytuację.

Jak długo trwa leczenie implantologiczne?
To zależy od indywidualnego przypadku. W najprostszych sytuacjach, możliwe jest ostateczne wykonanie korony, mostu czy protezy po okresie wgojenia implantu czyli około 8-12 tygodni po zabiegu chirurgicznym. W przypadku, gdy konieczne jest wykonanie dodatkowych procedur odbudowy kości całkowity okres leczenia implantologicznego może przedłużyć się do kilku, a nawet kilkunastu miesięcy.

Czy bezpośrednio po zabiegu wszczepienia implantu mogę wyjść z gotowym, odbudowanym zębem?
W pewnych sytuacjach, gdy warunki estetyczne i kostne pozwalają na to, możliwe jest wykonanie korony protetycznej bezpośrednio po zabiegu chirurgicznym. Trzeba jednak pamiętać, że jest to korona tymczasowa, którą należy wymienić na ostateczną po okresie wgojenia implantu (minimum 8 tygodni).

Ile kosztuje implant?
Przebieg leczenia implantologicznego może różnić się znacznie pomiędzy pacjentami, co może wynikać chociażby z różnic w warunkach kostnych. W pewnych wypadkach do kosztu implantów należy doliczyć koszty regeneracji kostnej czy też podniesienia dna zatoki szczękowej. Co więcej aby odbudować jeden ząb potrzeba jednego implantu, ale do odbudowy 5-6 zębów czasem wystarczają trzy implanty. Tak więc trudno jest „w ciemno”, nie widząc pacjenta określić koszt odbudowy zębów na implantach. Umów się na wizytę konsultacyjną aby uzyskać szczegółowe informacje dotyczące kosztów leczenia.

Co to jest wybielanie?
Wybielanie zębów, to proces rozjaśnienia szkliwa przy pomocy środków utleniających.

Jak długo trwa wybielanie?
To zależy od preferencji pacjenta. Profesjonalne wybielanie w gabinecie obejmuje 1-2 wizyty trwające około godziny. Wybielanie domowe przy użyciu nakładek trwa około 2 tygodni.

Czy wybielanie jest bezpieczne?
Tak. Badania kliniczne pokazują, że wybielania pod kontrolą lekarza stomatologa jest bezpieczne dla zębów i dziąseł.

Ile kosztuje wybielanie?
Koszt wybielania zależy od wybranej metody. Zapytaj stomatologa o bliższe informacje.

Jak bardzo moje zęby się wybielą?
To zależy od Twoich zębów, ponieważ każdy przypadek jest inny. Jeśli zęby są mocno przebarwione kawą i papierosami, prawdopodobnie zauważysz dużą różnicę.

Na jakiej zasadzie dochodzi do wybielenia zębów?
Aktywny składnik substancji wybielającej (nadtlenek wodoru) rozkłada się, uwalniając tlen, który wnika w obręb szkliwa i zębiny, powodując ich rozjaśnienie.

Dlaczego zęby się przebarwiają?
Przyczyn zmiany koloru zębów może być wiele. Najpowszechniejsze wynikają ze spożycia przebarwiających pokarmów i napojów. Przyczyną przebarwienia mogą może być również przyjmowanie antybiotyków w dzieciństwie, palenie tytoniu, uraz czy naturalny proces starzenia.

Czy wszystkie zęby wybielają się jednakowo?
Stopień wybielenia zębów zależy od stopnia przebarwienia i od ich budowy. Generalnie zęby wybielają się równomiernie, jednak brzegi sieczne szybciej ulegają rozjaśnieniu niż szyjki zębów. W pewnych przypadkach zauważa się kredowe odbarwienia zębów bezpośrednio po wybieleniu, które zazwyczaj nabierają przezierności po pewnym czasie (od kilku godzin do kilku tygodni).

Czy wybielanie wiąże się ze skutkami ubocznymi?
Jak każda procedura medyczna, wybielanie może wiązać się ze skutkami ubocznymi. Większość pacjentów ich nie doświadcza, jednak w pewnych przypadkach obserwuje się nadwrażliwość zębów lub dziąseł po zabiegu.

Dlaczego zęby po wybielaniu powtórnie się przebarwiają?
Z tych samych powodów z jakich uległy pierwotnie przebarwieniu (naturalny proces starzenia, czerwone wino, palenie, kawa, herbata, przebarwiająca żywność, itp.)

Jak długo utrzymuje się efekt wybielania?
Po zabiegu wybielania efekt utrzymuje się zwykle 1-3 lata, jednak uzależnione jest to od indywidualnych predyspozycji oraz nawyków higienicznych i żywieniowych pacjenta. Niektórzy preferują odświeżanie efektu wybielania po kilku miesiącach od zabiegu.

Czy lepiej wybielić zęby teraz, czy poczekać, aż będą bardziej przebarwione?
Lepiej zdecydować się od razu, ponieważ przebarwienia z czasem ciemnieją i stają się trudniejsze do usunięcia.

Czy po wybielaniu zęby będą się łatwiej przebarwiały?
Nie, prawdopodobieństwo przebarwień nie wzrasta po wybielaniu, jeśli stosujesz się do wskazówek stomatologa.

Czy lepiej przeprowadzić zabieg wybielania w gabinecie pod opieką stomatologa, czy samemu w domu?
Jeśli zależy Ci na szybkim efekcie i kontrolowanym przebiegu wybielania skorzystaj z profesjonalnego wybielania w gabinecie. Jeśli czas nie jest głównym ograniczeniem możesz sam wykonać wybielanie w domu.

Czy podczas zabiegu wybielają się wypełnienia, korony, mosty i licówki?
Nie, tylko naturalne zęby ulegają wybieleniu.

Czy można wybielać zęby podczas ciąży lub w czasie karmienia piersią?
Nie jest wskazane wybielanie zębów w czasie ciąży i laktacji.