ul. Franciszkańska 123
Rejestracja (godz. 9-19)
Dentalmania - nowoczesne Centrum Stomatologii - Łódź

Implantologia stomatologiczna

Implantologia stomatologiczna to nowoczesna i bezpieczna metoda wypełniania braków uzębienia z użyciem uzupełnień protetycznych, mocowanych na stałe, która pomaga zachować trwały efekt estetyczny, jak i poprawić zaburzoną mechanikę narządu żucia. Implanty zębowe pomagają przywrócić pacjentowi piękny uśmiech, komfort jedzenia, swobodne mówienie oraz minimalizują zanik kości, który występuje po usunięciu zębów. Są uzupełnieniem, do których Pacjent świetnie się adaptuje, szczególnie w przypadku bezzębia lub uzębienia resztkowego, gdyż możemy zrezygnować z nieestetycznych metalowych klamer i zdejmowanych protez całkowitych. To co jest niezwykle istotne, dzięki zastosowaniu implantów oszczędzamy sąsiednie zęby przed szlifowaniem w przypadku braku jednego lub kilku zębów. Odbudowy protetyczne na implantach potrafią diametralnie poprawić jakość życia, szczególnie u Pacjentów, u których braki zębów stanowią główne źródło kompleksów, frustracji i niskiego poziomu samooceny. Dlatego u takich osób są szczególnie polecane.

Korzystamy z implantów wiodących, światowych marek, a sam zabieg jest bezbolesny i bezpieczny dzięki cyfrowym metodom diagnostyki i planowania, nowoczesnym technologiom wykonania, a także naszemu bogatemu doświadczeniu.

Implant, podobnie jak wszelkie aktualnie stosowane protezy w medycynie ogólnej,  jest ze stopów tytanu, w pełni neutralnych i bezpiecznych dla organizmu.

Przebieg procesu wszczepienia implantu

Leczenie implantologiczne poprzedzone jest wizytą konsultacyjną, na której lekarz przeprowadza dokładny wywiad, poznaje potrzeby Pacjenta i jego oczekiwania. Wykonywana jest pełna diagnostyka cyfrowa z użyciem tomografii komputerowej 3D CBCT, która jest badaniem rutynowym, zawsze wykonywanym przed zabiegiem implantologicznym.

Pozwala to określić warunki kostne i zębowe u pacjenta oraz zaproponować najlepsze możliwości leczenia. W niektórych przypadkach pobierane są również wyciski pod modele orientacyjne, aby wstępnie ocenić relacje zębowe między szczęką i żuchwą. Pacjent poznaje kosztorys zaproponowanego leczenia. W sytuacjach, kiedy warunki do implantacji są niekorzystne, np. z powodu dużego zaniku kostnego, przeprowadzane są zabiegi rekonstrukcji tkanki kostnej tak, aby implantacja mogła być przeprowadzona, Po konsultacji i dokładnej diagnostyce, implanty dentystyczne zostają wszczepione do szczęki lub żuchwy. Po zakończeniu okresu gojenia i integracji implantu z kością, który trwa ok. 8-12 tyg.,  przystępuje się do wykonania odbudowy protetycznej. W niektórych przypadkach implanty mogą być obciążone natychmiastowo uzupełnieniami tymczasowymi, które po upływie kilku miesięcy zastępowane są ostatecznymi uzupełnieniami. Zawsze wykonujemy tymczasowe rozwiązania w odcinku przednim, aby zachować komfort Pacjenta w okresie gojenia. Po upływie okresu integracji implantu, staje się filarem dla korony, mostu lub protezy. Kolor, jak i kształt uzupełnienia dopasowane są do wyglądu sąsiednich zębów i indywidualnych preferencji Pacjenta.

Czy implanty dentystyczne są sprawdzoną formą terapii?

Czy wprowadzenie do organizmu implantów jest bezpieczne?

Czy technika wszczepiania implantów zawsze zapewnia sukces terapeutyczny?

Czy przed zabiegiem wszczepienia implantu lekarz może określić jakiem mam szanse na przyjęcie wszczepu?

Czy zaawansowany wiek jest ograniczeniem wszczepiania implantów?

Czy palenie papierosów jest przeciwwskazaniem do wszczepienia implantów?

Czy zabieg wszczepienia implantu jest bolesny?

Kiedy będę mógł powrócić do pracy po zabiegu implantacji?

Jak długo trwa leczenie implantologiczne?

Czy bezpośrednio po zabiegu wszczepienia implantu mogę wyjść z gotowym, odbudowanym zębem?

Ile kosztuje implant?

Implantologia stomatologiczna Łódź Bałuty